Hoogtijdagen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Laura Walker - WaarBenJij.nu Hoogtijdagen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Laura Walker - WaarBenJij.nu

Hoogtijdagen

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 April 2009 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Hoogtijdagen
Op hoogtij dagen, is het slecht trouwen aan de Zuid-Afrikaanse kust. Als je je bruiloft op het strand pland tenminste. Het is nu ook weer niet zo dat het waterpeil rondom het stadhuis op deze dagen tot aan de knieen stijgt.
Op de middag van 27 Maart is het strand van Cintsa zo goed als verdwenen. Beteuterd staan we op het laatste strookje overgebleven zand. Over twee uur begint de ceremonie en het water stijgt nog altijd. De hysterisch vrolijke vrouw van de trouwlokatie laat ons weten dat de conferentieruimte gelukkig de gehele dag tot onze beschikking staat. ‘En,’ laat ze trots weten, ‘de ruimte is ingericht met een strand thema.’
De hysterica trippelt weg, en teleurgesteld kijken we elkaar aan. De conferentieruimte.. Daar gaat onze romantische bruiloft op het strand.
Mijn vriendinnen tronen me mee naar de honeymoonsuite waar ik me om zal kleden. De kapper en visagiste wachten al. Mijn jurk hangt aan een hanger aan de deur. Zenuwen kriebelen door mijn lijf.
Om kwart voor vier sta ik klaar, als een vriendin binnenkomt met goed nieuws. De bruiloft is verplaatst. We trouwen alsnog op het strand, een ander breder strand waar het water niet zo hoog staat. Verheugd stappen we achter in de auto.
Op blote voeten loop ik een kwartiertje later samen met mijn vader, die me weggeeft, en mijn bruidsmeisjes het strand op. Met wit beklede stoelen staan in rijen opgesteld en vooraan staat Tim onder een met rozen beklede boog op me te wachten. Hij heeft zijn broekspijpen opgerold en glimlacht breed als hij me ziet. Mijn zenuwen verdwijnen als sneeuw voor de zon.
De ceremonie begint en ik luister naar de woorden die Tim voor me uitspreekt: ‘I, Tim, take you Laura as my lawfully wedded wife…’Dan is het mijn beurt. De woorden rollen als vanzelf over mijn lippen.

‘You may kiss the bride,’ zegt de trouwbeambte tot slot.
Een kus waar ik dan maar in verdrink. We zijn getrouwd! Geen zee die dit nog weg kan spoelen.

Liefs van Laura

Ps: Iedereen bedankt voor het overweldigende aantal kaartjes, briefjes en kadootjes namens ons beide. Echt fantastisch!! Xxxx

  • 28 April 2009 - 18:41

    Laura Walker:

    Foto's komen niet helemaal uit...

  • 29 April 2009 - 06:09

    Eva:

    Lieve Laura,

    Van harte gefeliciteerd met jullie bruiloft! Vind het echt zo leuk voor jullie! Wouw.. trouwen op het strand in Z-A en wat zag je er beeldschoon uit!

    Ik wens jullie al het geluk voor in de toekomst! Ik blijf je volgen (op dit moment vanuit Dubai..)

    Liefs.. kus

    Eva

  • 29 April 2009 - 07:27

    Marjolein:

    Het was meer dan fantastisch!!!

    Xx

  • 03 Mei 2009 - 10:50

    Erin:

    liefie!
    het was onwijs bijzonder. een bruiloft, en een bruidspaar, om nooit te vergeten.
    veel liefs, kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Juli 2009

Verhuizen!

01 Juni 2009

Paradise on earth

28 April 2009

Hoogtijdagen

04 Maart 2009

Adres

20 Februari 2009

Back in town!
Laura

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 20016

Voorgaande reizen:

20 Februari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: